Mimpi Ular & Tafsirannya

Hari ini aku nak cerita pasal mimpi berkenaan dengan ular sebab aku selalu sangat mimpi pasal ular. Dengar perkataan 'Ular' tu pun naik bulu tengkuk aku.

Tengok...geli tak?

Antara mimpi yang aku ingat berkenaan dengan ular ialah,
  1. Mimpi anak ular berlonggok berlambak-lambak macam gambar kat atas ni (time ni aku sekolah menengah)
  2. Mimpi ada ular yang asyik ikut aku pergi ke mana-mana sahaja. Tapi ular ni tak buat pape kat aku. Cuma aku je la yang berlari jauhkan diri. Time tu aku rasa macam real betul.
  3. Mimpi hampir dipatuk dengan ular. Takut gile aku time tu. Besar kot kepala ular tu
  4. Mimpi dikejar dan digit oleh anak ular yang banyak. Ada la dalam 4-5 ekor yang dapat gigit tangan aku sampai bengkak-bengkak. (Mimpi ni terjadi baru-baru ini)
Tengok..sampai aku boleh senaraikan lagi. Aku pun penah bermimpi pasal singa. Tapi yang tu takde jadi pape pun. Cuma ular ni je yang menakutkan dan menggelikan aku. Nak kata aku terfikir pasal ular sebelum tido, takde la pun. Nak kata aku tgk dokumentari / movie pasal ular, jauh sekali. Takkan sebab aku tak basuh kaki sebelum tido? Tak logik la pulak kan.

Disebabkan aku dah banyak sangat mimpi pasal ni, aku pun google la. Terjumpa 1 blog yang de tulis pasal maksud mimpi pasal ular. Berikut merupakan antara maksud / tafsir mimpi ular:

" Mimpi tentang ular merupakan lambang musuh yang dapat menyembunyikan permusuhannya. Atau dapat diertikan musuh yang munafik dan sangat membahayakan karena ia tidak berani berhadapan, tapi menyerang dari belakang.
1) bermimpi membunuh ular, ertinya anda akan berhadapan dengan musuh atau pesaing dalam bisnis dan anda menang;
2) bermimpi bertengkar dengan ular dan anda dapat dikalahkan artinya musuh atau pesaina andalah yang menang dalam kompetisi;
3) bermimpi melihat ular mempunyai kaki, ertinya anda mempunyai musuh yang kuat;
4) bermimpi melihat ular tetapi anda merasa takut karena binatang itu memandangnya artinya anda akan dicekam ketakutan
5) bermimpi merasa ada ular keluar dari lubang anus, telinga atau perut artinya sebagian keluarga anda ada yang menjadi musuh secara diam-diam (membenci anda dengan diam-diam);
6) bermimpi memiliki ular, ertinya anda akan mendapatkan kenikmatan dan keberuntungan;
7) bermimpi memiliki ular hitam, artinya anda akan memiliki kekuatan dan kewibawan;
8) bermimpi memiliki ular kecil yang mengkilap kulitnya, artinya anda akan mendapatkan kekayaan; 
9) bermimpi melihat ular kecil tiba-tiba menjadi ular besar (ular naga) ertinya bahewa anda akan mendapat pertolongan dari orang yang berkedudukan;
10) bermimpi melihat ular berlari mendekati ertinya anda sedang dicintai atau dirindukan orang lain secara diam-diam;
11) bermimpi melihat ular dalam jumlah banyak dan bermacam-macam ertinya anda akan mendapatkan kebahagiaan;
12) bermimpi bermain-main dengan ular ertinya ada seseorang yang sedang jatuh cinta kepada anda;
13) bermimpi melihat ular di dalam rumah ertinya anda akan kedatangan tamu yang membuat senang seluruh keluarga;
14) bermimpi melihat kulit ular ertinya anda akan mendapatkan kebahagiaan dan kekayaan dari Allah;
15) bermimpi menari dengan membawa ular artinya anda akan mengalami kekacauan dengan kekasih"
* yang aku bold-kan tu mungkin maksud kepada mimpi aku 

Tapi kita sebagai orang Islam tak boleh nak percaya sangat maksud ni. Harap-harap perkara yang baik sahaja yang berlaku. InsyaAllah..

Comments

  1. Salam...jumpa blog ni masa cari pasal mimpi ular gak....scary sangat sbb tu nk tau maksudnya....thanks for the info....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for reading my blog..;-)

      Delete
    2. Saya bermimipi didatangi ular sawa batik merah coklat..ular tu menjalar di kaki saya..seperti mintak bantuan sy.. dalam ketakotan namun saya cuba membantu ular itu dari tersepit di kereta saya.. selepas itu ular tersebut terlepas dari tersepit td..tapi saya ada la terpijak badan ular tersebut dgn kereta sy..apakah maksud dari mimpi sy itu??? (Dalam kebinggungan sejakll ini kerap didatangi mimpi berkenaan ular) - uda

      Delete
  2. Huhu sy pown mimpi ular kerap sgt.nak kena patuk laa.ular kejar laaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la.. tu yang boleh ada post ini nih.hehe

      Delete
    2. Kalau mimpi ular keliling rumah apa maksud nye? Ada siapa2 tahu?

      Delete
    3. Kalau mimpi ular keliling rumah apa maksud nye? Ada siapa2 tahu?

      Delete
  3. Mimpi ular mungkin juga petunjuk dr Allah ttg sihir dan kejahatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ada jugak dengar pasal benda ni. harap2 mimpi tu mainan tidur je la...;-)

      Delete
  4. Yang you bold kan tu just like in my dream .. but, makne mimpi nye tuh bergantung pada kita nak percaya or tak kan? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..Just knowing it for fun je lah. Wallahualam ;-)

      Delete
    2. Saya mimpi bermacm2 ular dlm air dan saya jg dlm air tpi ular x gigit cuman saya merasa takut ada yg beasr adabyg kecil apa artinya

      Delete
  5. Aku mimpi kena gigit ular wehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woo..Kalau kne gigit dlm mimpi takpe. hehe

      Delete
  6. mimpi sya makan ular, berulang2 kali,,

    ReplyDelete
  7. Saya pnh mengalami mimpi yg sama..kecuali yg nmbr 4..seingat sy blm pernah lg.rungsing jgk fikir psl ni.lps tu sy juga mengalami mimpi ombak besar..mula2 kecik lama2 jd besar mcm ombak tsunami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi kita sama.... sungguh x pcya

      Delete
  8. mimpi sye ni agak pelik sikit, dlm mimpi sye tu sye berada di dalam rumah, pastu ada bnyk ular kat dlm tu ade lebih kurang 20 ekor, ade yg besar sebesar tiang letrik, pastu salah seorg makcik sye telah dtg dan memberi dua ekor ular sekali gus, satu ialah ular sawa batik, dan satu lagi ular yg kulitnya dari batu zamrud dan kekuningan pada bahagian bawah, lps tu sye tergoncangkan ular tu lantas ular zamrud tu membuka mulut dan menampakkan taringnya yg putih seperti susu, sye agak risau kerana takut ular zamrud tu akan mematuk sye, tetapi ular zamrud tu kembali tenang dan berlingkar semula di tgn sye.

    ReplyDelete
  9. ermm mimpi tgh naik kereta, pastu ular sawa tu seberang jalan masa kt traffic light.. pastu siap gi kejar lagi naik kereta, punyela laju ular tu..makin dikejar makin besar ular tu.. tapi half way through ular tu kena langgar dengan kereta, boleh pulak dalam mimpi tu tak rasa takut and siap fikir ular tu comel macam Nagini dalam harry potter..dunia realiti punya la takut ular

    ReplyDelete
  10. saya pon mimpi ular smlm..ular banyak2..ada yg dlm air..ada yg kat ats tanah..bila bangun pagi, xde la rasa takut ngan mimpi tu..baca tafsir mimpi, harapnya hanya mainan tidur dan semuanya ok

    ReplyDelete
  11. Mimpi mainan tidur..kdg2 mimpi juga mberi ptanda dlm khidupan kita....

    ReplyDelete
  12. Hmmm...baru mlm smlm dpt mmpi ular yg bnyak,tapi Thanks? nice info

    ReplyDelete
  13. sy klau tidur nie mmg jarang mimpi.. tpi smlm baru dpt mimpi pasal ular. ular nye berwarna hitam dan bersaiz kecik.. dlm mimpi ular nie mematuk2 sy dgn byk kali.. padahal dlm mimpi tu terdapt ramai org ..tapi kenap ular tu asyik mematuk sy ??.. hairan dn misteri..

    ReplyDelete
  14. Bagaimana pula kalau saya kuar ke halaman umah dan ade byk anak ular kt depan saya lepas tu saya bunuh dan tiba2 ayah saya dtg amek salah seekor anak ular tu dan lepas kn ke atas saya. Kiranya ade 3 makna la dlm mimpi saya. Apa pendapat cik?

    ReplyDelete
  15. lagi2 ular hitam..tapi mimpi ular nie ada jgk yg maksud nye ialah ada org dat nak msk minang

    ReplyDelete
  16. Selalu mimpi ular :'( . Ni pun baru je kejap tadi mimpi

    ReplyDelete
  17. Selalu mimpi ular :'( . Ni pun baru je kejap tadi mimpi

    ReplyDelete
  18. Selalu mimpi ular :'( . Ni pun baru je kejap tadi mimpi

    ReplyDelete
  19. Salam.... xd sy mimpi sy dk bwh pokok simpan besi kmudian ular hijau yg kecik dan ulat kecik2 jtuh atsblakang sy kmudian sy tempis ular tu, ulat kecik2 plak jtuh dlm slua kmudian kbwh,,, ape mknanya ye,,,,, serammmmmmm sgt3,,,,,

    ReplyDelete
  20. slm...sy prnh mmpi,ular besar wrna putih,bdn je nmpk...kepala dye sy xnmpk..ular tu dok ats siling,sebelah ular tu,de sorg pakcik tua,berjanggut,berbaju putih..muka pakcik tu menunjukkan reaksi yg bimbang,menakutkan..sbb ular tu besar sgt...kepala xtau kat mn...sblm mmpi ular yg bsr ni,sy sllu mmpi ular jgk,tiap kli sy tdo...mcm2,ad yg gigit,ad yg x..ap mksd mmpi2 ni?

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  22. Agak² apa mksudnya kalau mmpi ular 2 ekor dlm kereta sy..mase tu tgh drive....

    ReplyDelete
  23. sy pun mimpi ular mlm td....masalahnye mksud mkn ular tu xde dlm ni....nk taw maksudnyaaa apa je....risau lak

    ReplyDelete
  24. Assalam u all...bila bercerita bab mimpi ular ni, i nak kongsi pengalaman sikit. Sbnrnya mimpi ular adalah ssesuatu benda x elok terutama jika ular tu menggerunkan dan menyerang kita. pengalam sndri pun sy dah kena. mimpi ular adalah tanda sihir. sekarang pun sy dalam perubatan. bukan utk menakutkan tetapi itu adalah hakikat sbnrnya. begitu jg kalau mimpi jatuh tmpt tinggi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klo mmpi mkn bangkai mcm mn plk,pnh jgk mmpi dpatuk ular,pstu d alm nyata skit btl2... byk la mmpi plik2 mggerunkn,pisau,mmpi kne bunuh...mkin sy bce quran mkin kerap mmpi bnda gtu...berubt pon dh lme xg

      Delete
    2. Kalau mimoi ular besar 3ekor depan pintu rumah merah kuning kelabu sok tgk ja...lama skit yg kelabu tu nk masuk tp mak sempat tutup pintu

      Delete
  25. Dalam rawatan islam , mimpi ular bermakaud gangguan sihir. Wallhualam.

    ReplyDelete
  26. salam mimpi bermain-main dgn 2 ekor ular pulak mcm mn ekkk?
    main pusing2 kat jari lg...1 besar,1 kecik...

    ReplyDelete
  27. Asalam....sy ada mimpi ular dlm 6ekor....lepas esok hari masa tido betu2,ada ular kecil sebelah sy ular tedung....lepas semingu musuh dtg...ni pegalama sy yg benar....

    ReplyDelete
  28. Kalo mimpi ular tue masuk dalam seluar ..dia x buat paper pon.bila lpas tue Kita tersentuh dia pon patuk ??apa mksudnya.takottttt sihir Je.

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  30. Assalamulaikum.. Semalam sya ada mimpi d belit dn d ptuk ular d bgian kaki sebelah kiri..tpi x bngkak pulak..dlm mmpi 2..syakwan syg..tengah kjar ular tedung nak bunuh..tpi ular 2 trbang(melompat dgn jrak yg jauh)..akhir sekali ular 2 dtng belit dn patuk kaki kiri saya..apa kah e2..hrap d jelas kan..

    ReplyDelete
  31. Assalamulaikum.. Semalam sya ada brmimpi tntamg ular..kaki kiri saya d belit dn ptuk..

    ReplyDelete
  32. Kalau mimpi anak ular yang dah mati keluar dari rambut???

    ReplyDelete
  33. Kalau mimpi anak ular yang dah mati keluar dari rambut???

    ReplyDelete
  34. Mlm td sy mimpi didatangi 2 ekor ular tedung yg sederhana.. x besar x kecik.. sekor hitam.. sekor merah.. dua2 kejar sy.. sy ngelak sambil pukul ular2 tu.. sampai trputus2 ular tu tp akhirnya.. wpn tinggal kpl.. ular hitam tu berjaya gigit kat buku lali kiri kaki sy.. real punyer sakit... pastu org sekeliling wat x tau jer mase mtk tolong diorg cabutkn kpl ular tu..

    ReplyDelete
  35. Salam ...
    Saya mengalami Mimpi yg serupa juga
    Sehari dua ni... :-|

    ReplyDelete
  36. disebabkan mimpi ular tedung besar malam tadi dalam rumah menganggu seluruh keluarga sy. cemas kejap-- jd stress sbb dia tunggu kat rumah. heheh ni yg dok google, jumpa plak blog awk.

    ReplyDelete
  37. smlm first time sy mimpi ular.. sy nmpk ular tu dan sy nk lari, dia mula nk terkam dan gigit sy tp sy dpt pegang dan tangkapnya... sy pegang dia dan cekik dia agar bisa2 dia dpt keluar.. ap mksudnya

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. tidur pgi mlm ni paling dahsyat mimpi ular sendok yg sngt banyak dan besar seprti ular sendok yg bsr biasa bukan luar bisa..tetapi yg menggerunkan sy tntang mimpi itu ialah sngt banyak ular berarus dalam lonkang lbh lju dari arus lonkang, kelajuanya sprti arus lonkang waktu hujan benar2 lebat...maksudnya brapa ratus ekor setiap minit entah yg kluar dng sy umpamakan arus air sbb dia dia jugak dlm longkan dan sngt laju sprti arus waktu hujan lebat...tp entah dari mana ular tu puncanya kurang pasti

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum. mmg btul tak bole percaya keseluruhan. yg penting knowledge for fun. tadi mlm mimpi dua ular. satu kecil macam ular lidi berwarna warni merah kuning hitam oren bermain2 lilit di tapak tangan&jari. sambil lilit sambil gigit2 jari saya tapi tak sakit dan tak berbisa takde bekas pun. lepas tu dtg seekor kobra hitam besar perhatikan saya dan teman. dia nampak kita bermain manja dgn ular kecil dia besar kan lagi dirinya macam on 'attack mode' terus saya terbgn.

    ReplyDelete
  42. assalamualaikum..sekiranya saya bermimpi ular sawa patuk apakah maksudnya?tetapi tidak luka atau sakit

    ReplyDelete
  43. kerap pulak mimpi ular kebelakangan ni. kalau orang nak meminang takpe juga tak kesah ni takut ada orang hntar sihir ke pape. risau jugak. hmmm

    ReplyDelete
  44. Malam semalam saya mimpi ular sawa huni buruk yang besar tu..malam tadi saya mimpi ular sawa saiz biasa, tapi boleh kembangkan kepala macam ular tedung..saya bunuh ular sawa dalam mimpi malam tadi..sebelum ni pun dah kerap mimpi ular..tapi malam tadi baru mimpi bunuh ular tu..

    ReplyDelete
  45. Baru semalam mimpi yang bunuh ular tu.. tapi ular dalam mimpi tu seekor je tpi besar macam anaconda warna hitam and dalam mimpi tu ada seorang ni yang bertukar jadi ular tapi aku tak kenal siapa tu ...tempat tu pun tak tau ...pelik

    ReplyDelete
  46. Dua pihak masing2 ingin memrintah sebuah penempatan. Satu pihak baik satu pihak jahat. Pihak jahat ingin memenangi dngan mnghntar ular yg banyak untk mmbunuh org baik. Tp still akhir nya ad seekor ular dri pihak baik tlah mngalahkan pihak jahat. My dream last night..

    ReplyDelete
  47. Dua pihak masing2 ingin memrintah sebuah penempatan. Satu pihak baik satu pihak jahat. Pihak jahat ingin memenangi dngan mnghntar ular yg banyak untk mmbunuh org baik. Tp still akhir nya ad seekor ular dri pihak baik tlah mngalahkan pihak jahat. My dream last night..

    ReplyDelete
  48. assalamualaikum.. sy ada jugak bermimpikan ular.. byk kli jugaklah tapi sy buat xtau je. tapi kali ni sy mimpi ular sawa besar. dia just pndg je.. and then lepas sy gerak sikit dia pun terus kejar. tapi yg pelik bila ular tu kejar, dia terus berubah rupa. series takut giler. rasa nyawa mcm nak tercabut je dek kena kejar cmtu...bnda ni berlaku 2 ke 3 kali cmtu laa.. apa tanda dia? sy harap sgt bnda2 buruk tak terjadi... seram bila igt

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum..sy mmpi ular..dlm mmpi waktu nak sberang jln biasa tgk2 jmbatan dh runtuh..2 org kwn g lmpat utk seberang..kemudian sy nk sberang dgn motor..br nak press motor ada ular hitam nak attack sy siap kuar bnyi bisa..sy ke belakang undur..dia slow2 dekati sy dgn bnyi bisa..tup2 sdr dh subuh..hmmm..mcm ada yg xelok je rasa hati..time tu plak xle smyg..ada yg blh jwb ke..

    ReplyDelete
  50. Saya plk mimpi ular tu kejar saya tapi suami saya selamatkan saya .then tetbe ular tu gigit suami saya . Apa tanda mimpi tu erk ? Tanya je

    ReplyDelete
  51. Baru Mimpi ular sawa besar..hmm

    ReplyDelete
  52. Kalau mimpi pegi rumah someone, tiba2 ada ular keluar.. Tapi ular x seram pn.. Warna warni, dan ular tu ditangkap seorang budak.. Dh 2 kali mimpi.. Papepn berserah pada yang esa..mungkin hanya mainan tidur

    ReplyDelete
  53. saya pernah mimpi ular hitam mukanya penuh kebencian dan ular tu nak sangat bunuh saya .. apa maksudnya ? keadaan tu buat saya takut sangat2 ...

    ReplyDelete
  54. Mimpi mandi di sungai tiba2 ular warna hitam muncul dari belakang dengan tenang masuk plan2 dalam kocek seluar saya..

    ReplyDelete
  55. Saya mimpi ular juga. Di mimpi , saya tengah syok-syok kawad kaki di tapak perhimpunan sekolah selepas itu saya memgang tongkat kawad sini kawad situ selepas itu ,sebenarnya ada lima org tengah kawad saya sendiri , dua pelajar memegang pyung ke apa tak ingat dan ada dua orang pelajar(tak kenal muka ) yang kawad dengan saya angkat tong sampah hitam ... Ada ular merah di dalam tong smph tu. Seterusnya semua kami yang ikut kawad lari bertempiaran, tapi semasa lari semua lari ke tempat lain saya lari ke tangga ,namun ular tu tadi kejar saya dengan laju dan naik tangga , saya mulai terjatuh di bahu tangga , ular tu perhatikan saya dan terus masuk di dalam baju lengan kanan saya dan ular itu patuk jari saya , saya ingat saya dah mati ,terus terbangun ....harap harap mimpi ni bawa perkara baik baik..

    ReplyDelete
  56. Minyak siam umpama minyak dagu..jika berhajat segera kabari Ariffin di talian Whatsapp 0123756667

    ReplyDelete
  57. ayo buruan coba klik DISINI banyak yang menarik loh

    ReplyDelete
  58. Saya bermimpi ada ular merah campur hitam berkepala besar dan ekornya kecil. Ia berada di depan rumah saya namun saya tidak perasan mula saya ingatkan kayu lalu tenung ular itu tersebut. Lalu ianya bergerak dan saya pon bertanya kepada emak saya,mak ular betul ke ni lalu mak saya menjawab ya. Lalu saya berasa takut dan ingin lari masuk ke rumah,namun kalau saya nak masuk ke rumah,saya harus melompat dan melangkah tersebut dahulu baru lah saya sampai ke pintu rumah saya. Lalu saya pon melompat ke atasnya,lalu ia menyambar saya dan mematuk kedua dua kaki saya. Dan mak saya pon berkata mati dah laa engkau. Tetapi yang saya pelik ketika saya ular mengigit saya,saya perasan yang mak saya tak halang pon ular daripada mematik saya. Padahal kayu banyak je dalam mimpi saya..
    .
    Bagitahu maksud mimpi saya pls..

    ReplyDelete
  59. Saya pernah bermimpi nampak bbrapa ekor ular warna hijau. Salah seekor ular hampir mahu patuk jari saya, nasib baik sempat mengelak. Apa maksud mimpi ini sebenarnya?

    ReplyDelete
  60. dah lama saya x mimpi ular. malam tadi saya mimpi ular.. adoi mengerikan. dalam mimpi tu memang nampak ada orang hantar ular yang banyak kat rumah lama (rumah saya dibesarkan dikampung). ular sawa kecil besar.. ular tedung.. mcm2 jenis ular.. kebanyakan kolor hitam berbatik menjalar ke seluruh.. tiang.. alang rumah.. lantai rumah... eee.. ngeri.. sampai x der tempat saya nak lari.. last2 sekor ular yg agak besar gigit tangan kiri saya... terus saya terjaga... yang heran tue.. lepas sedar saya bangun istighfar.. tepok2 bantal... sambung tidur balik boleh pulak mimpi tu sambung balik... kali ni mimpi ular tu makin banyak siap nak kejar anak2 dan kucing kesayangan saya... saya kejar dan pukur ular sawa yang nak bunuh kucing saya tu.... tetiba saya terjaga dr tidur lagi.... huhu... tak suka la mimpi ular... dalam mimpi tu mcm real betull.....

    ReplyDelete
  61. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  62. Apa maksud jika kita mimpi ular tapi dalam bentuk makanan ? Ular tedung . Saya mimpi abg kedua saya bawa balik ular tu dalam bentuk makanan dan beri kepada saya , mulanya saya fikir itu hanya ikan dan saya makan selepas saya gigit sedikit dan terus luahkannya semula dan dimakan juga oleh abg saya bkn hnya saya . Kemudian saya tk tahu apa jadi . Selepas mimpi tersebut saya berfikiran yang mungkin ada yang ingin merosakkan hubungan kami sebagai adik beradik , atau mungkin ada yang ingin meracun kami melalui mknn yg dihidang . Tetapi saya pelik kenapa abg saya juga yg ada dlm mimpi tu . Atau satu petanda kepada saya yang abg saya akan terkena perkara yang tidak baik ? Tlg beri penerangan 😅🙂

    ReplyDelete
  63. Saya mimpi ular tanpa kepala tapi masih hidup.. ni petanda baik atau buruk ye

    ReplyDelete
  64. saya baru je mimpi sy pijak ular tedung yg wane coklat tu pagi tadi..belum sempat die naikkan kepala n kembangkan kepala die, sy trus pijak ular tu smpi dgr bunyi patah ular tu

    ReplyDelete
  65. It's just happen to me last night, that why i'm here. So scary

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Hire/Upah SBXS Photography untuk Majlis Perkahwinan

Cara-cara Untuk Sambung Belajar (Master) di Luar Negara