FINALLY, I'm a Master's Degree holder!

Alhamdulillah, finally aku telah berjaya mendapatkan segulung ijazah sarjana daripada luar negara. Tanggal 11 Disember 2014 jam 2.30 petang telah diadakan majlis graduasiku di Withworth Hall, University of Manchester.

Setahun masa yang agak singkat bagi aku untuk menghabiskan master. Bayangkanlah, kalau kat Malaysia, nak dapat master pun ambil masa 1 tahun setengah ke 2 tahun.

Bukan mudah journey yang aku lalui. Aku pun dah tinggalkan dunia belajar ni dah 3 tahun lebih so memang banyak benda yang aku lupa. Hampir-hampir juga aku give up, tapi aku kuatkan semangat sebab niat aku, tidak mahu menyesal di kemudian hari dan ingin membanggakan kedua ibu bapaku disamping memberi semangat kepada adik-adikku untuk mengikut jejak langkahku.

Nasihat aku, kalau nak sambung ke luar negara, betulkan niat anda dan jangan ingat untuk seronok sebab belajar di luar negara tidak seindah yang diimpikan. Lagi-lagi di university terkemuka di dunia.

Sekian.

Footnote: Maaflah ya tiba-tiba post ni sendu sikit. Fefeeling bersyukur. ;-)

Winter Graduation 2014

Comments

  1. Wow congratulations Nadia! So bila balik Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Halifa! Dah kat Malaysia dah ni..hehe ;-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Hire/Upah SBXS Photography untuk Majlis Perkahwinan

Cara-cara Untuk Sambung Belajar (Master) di Luar Negara

Mimpi Ular & Tafsirannya